AKORDEONO MUZIKOS
SAVAITĖ

Tarptautinis festivalis, populiarinantis akordeono muzikos meną ir skatinantis jo raidą, mesdamas iššūkį nusistovėjusiems kanonams ir kurdamas naujas, šiandienai tinkančias tradicijas.

Eksperimentuojant, maištaujant ir pasitelkiant novatoriškas idėjas, festivalis pristato įvairių žanrų akordeono muziką šiuolaikinei visuomenei, žengdamas žingsnį link klausytojo ir kviesdamas kiekvieną žengti žingsnį arčiau savęs.

Kūrybingai žvelgdamas į įprastą koncerto formatą, festivalis keičia komponentus, būdingus klasikinės muzikos aplinkai, taip kurdamas holistines patirtis savo auditorijai. Akordeono muzikos savaitė nukelia muziką į neįprastas erdves, skatina įvairių stilių muzikantus įgyvendinti savo idėjas, inicijuoja naują kūrybą ir ją pristato klausytojams, įtraukdama juos į akordeono meno bei jo suvokimo evoliuciją.

AKORDEONISTŲ MARATONAS

Išskirtinė festivalio tradicija, telkianti akordeono mylėtojų bendruomenę ir leidžianti akordeonistams iš visos Lietuvos pasirodyti prieš auditoriją, netaikant amžiaus, patirties, muzikinio išsilavinimo ar kitų apribojimų.

Tai – platforma atsiskleisti ir būti pastebėtu.

Istorija

Pirmą kartą 2012-aisiais pristatytas koncertų ciklas siekė atskleisti akordeoną kaip solinį instrumentą ir vystėsi formuodamas netradicinį požiūrį, 2013-ųjų programoje pristatydamas išskirtinai šiuolaikinę akademinę muziką.

Akordeono mylėtojų bendruomenę telkiantis akordeonistų maratonas 2014-aisiais pasiekė rekordinę trukmę, taip inicijuodamas naują kūrybą bei jos pristatymą festivalio kontekste.

Festivalio augimas nesiliovė, 2015-aisiais išauginęs tūkstantinę klausytojų auditoriją, nuo 2016-ųjų drąsiai žengė žingsnį arčiau klausytojo ir, žadindamas kūrybinį maištą, nukėlė muziką į neįprastas erdves, o svarbiausia – į šiandien.

Meno vadovas

Martynas Levickis savo pirmąjį akordeoną gavo vos 3-ejų – jį padovanojo krikštatėvis, skulptorius, įkvėpęs jaunuolio artistinį talentą.

Netikėtai užkibęs, Martynas kiekvieną mielą akimirką praleido mokydamasis groti. Bet sulaukęs 8-erių ir pradėjęs lankyti rimtas muzikos pamokas, jis susidūrė su privalomų taisyklių neišvengiamybe, ir tai kiek šokiravo.

Laimei, turėjo pasišventusią ir inspiruojančią mokytoją. Martynas lyg šiol pamena, kaip leido vasaras, praktikuodamasis groti akordeonu jos namuose, mokytojai raškant vaisius sode. Tuomet jo talentas pražydo.

Tarptautinis pripažinimas išaušo 13-os, kai Martynas laimėjo pirmą svarbų apdovanojimą savoje kategorijoje Stefano Bizzarri konkurse Italijoje. Jo karjeroje tai buvo pirma išvyka už gimtosios Lietuvos sienų. Paskui sekė daugiau tarptautinių prizų, o kulminacijoje sužibo „Accordion World Champion“ apdovanojimas, pelnytas 2010-aisiais.

Tais pačiais metais Martynas išgarsėjo savoje šalyje, laimėdamas populiarų televizijos šou „Lietuvos talentai“.

Kartu su išaugusiu pripažinimu visame pasaulyje, laukė svarbūs pokyčiai – kraustymasis į užsienį. Studijuodamas Londono Karališkoje muzikos akademijoje Martynas entuziastingai gilinosi į akordeono potencialą, pasitelkęs muziką, kurios su šiuo instrumentu nesiejo jokios tradicijos.

Dabar Martynas – apdovanotas Karališkosios akademijos garbės nario laipsniu, žinomas ir laukiamas viso pasaulio scenose. Jis grojo Londono „Royal Albert Hall“ ir „Royal Festival Hall“, taip pat tokiose prestižinėse koncertų salėse, kaip Berlyno „Konzerthaus“, kurioje 2018-ųjų vasarį pristatė lietuvišką premjerą – kompozitorės Rūtos Vitkauskaitės kūrinį, dedikuotą Lietuvos valstybės atkūrimo 100-mečiui.

Nuo 2012-ųjų jis – ir tarptautinio festivalio „Akordeono muzikos savaitė“ meno vadovas, pasišventęs amžinai savo gyvenimo misijai: keisti publikos požiūrį į akordeoną ir paties akordeono skambesį, atrasti dinamišką, novatorišką, naująją muziką akordeonui ir jam artimiems instrumentams. Ši misija tęsiasi.

Vizualinė tapatybė

Vizualizacija, gimusi iš oro

„Žmonėms, kūrusiems „Akordeono muzikos savaitės“ vizualiąją tapatybę, iškart pasakiau, kad nenoriu jokių mygtukų, klavišų, dumplių, nes tai turi visi pasaulio akordeono muzikos festivaliai, – sakė „Akordeono muzikos savaitės“ meno vadovas Martynas Levickis. – Manęs paprašė inspiruojančio aprašymo, kas yra akordeonas. Sukūriau tekstą, kuriame didžiausią dalį skyriau orui, nes jis ir yra pagrindinis variklis. Nors žvelgiant į akordeoną viskas atrodo sudėtinga ir mechaniška, vis dėlto šio instrumento garsą ir gyvybę sukuria oras. O kiekvieno akordeonisto identitetas, unikalumas priklauso nuo to, kaip jis tą orą sugeba valdyti.“

Žvelgiant į akordeoną viskas atrodo sudėtinga ir mechaniška, vis dėlto šio instrumento garsą ir gyvybę sukuria oras. O kiekvieno akordeonisto identitetas, unikalumas priklauso nuo to, kaip jis tą orą sugeba valdyti.

„Nuo to momento tiesiog „pakibome ore“: mintis įtraukė ir nebepaleido, teliko rasti geriausią būdą tą orą užfiksuoti. Kai pristatėme Martynui idėją, jo veidas buvo iškalbingesnis už bet kokius žodžius, kambarys nušvito. Tapo aišku, kad darom“, – kalbėjo agentūros „Folk“ kūrybos vadovas Ignas Kozlovas.

Vilniaus Menų spaustuvėje jie, naudodami šviesos diodus ir fotografuodami su maksimaliu išlaikymu, sukūrė piešinį iš oro, cirkuliavusio M. Levickiui ekspresyviai atliekant lietuvių liaudies kūrinį „Beauštanti aušrelė“. Net ir identiškai atliekamas kūrinys kaskart įgaudavo vis kitą vizualinę formą, todėl buvo sukurta net 10 piešinio versijų.